Με την πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας να βρίσκεται από χθες το βράδυ σε λειτουργία, εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι μπαίνουν στην ηλεκτρονική… ουρά για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους.
Προσοχή: προς το παρόν, η πλατφόρμα έχει εφοδιαστεί με τις καταληκτικές ημερομηνίες που ισχύουν για τις επιχειρήσεις που έχουν κλείσει με απόφαση της κυβέρνησης. Δηλαδή, δεν επιτρέπει σε όλους ανεξαιρέτως να μπουν. Επιτρέπει μόνο σε όσους εργάζονταν σε επιχειρήσεις που τώρα είναι κλειστές, ενώ το «εισιτήριο» δίνεται μόνο με βάση τον ΑΦΜ.
Δηλαδή, σήμερα –προς το παρόν- επιτρέπεται η υποβολή αίτησης μόνο για αυτούς που έχουν ΑΦΜ που τελειώνει σε ένα «1». Δεδομένου όμως ότι για τους εργοδότες που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους, έχει ανακοινωθεί παράταση έως τις 10 Απριλίου, αντίστοιχα αναμένεται να προσαρμοστούν και οι προθεσμίες για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων που έχουν κλείσει.
Οι τηλεργαζόμενοι δεν δικαιούνται να πάρουν το επίδομα των 800 ευρώ. Λόγω της ειδικής αναφοράς σε απόφαση του υπουργείου Εργασίας ότι επιτρέπεται «κατ’ εξαίρεση η δυνατότητα των επιχειρήσεων εργοδοτών, που πλήττονται σημαντικά, να συμφωνήσουν παροχή εργασίας με τηλεργασία από εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή και είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, μόνο για πρόσκαιρες ανάγκες της επιχείρησης».
Επειδή πολλές επιχειρήσεις έσπευσαν να βγάλουν τους εργαζόμενους σε αναστολή προσβλέποντας στο ότι θα μπορέσουν στη συνέχεια να τους «τηλεαπασχολήσουν» και να πληρώσουν μόνο τη διαφορά του μισθού το υπουργείο Εργασίας έσπευσε χθες με εγκύκλιο να ξεκαθαρίσει ότι «η κατ’ εξαίρεση συμφωνία για παροχή εργασίας με τηλεργασία για κάλυψη πρόσκαιρων αναγκών της επιχείρησης, από εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει τεθεί σε αναστολή κατά τα οριζόμενα στην υποενότητα Α.2 και είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, μπορεί να τύχει εφαρμογής μόνο σε ποσοστό 10%, κατ’ ανώτατο όριο, επί των εργαζομένων της επιχείρησης των οποίων οι συμβάσεις τελούν σε αναστολή»







